lördag 13 september 2014

Fest, sport och bio

Jag jobbade som vanligt lite längre den 2 september. När jag kom hem så hade Moa börjat måla sig. Hon låg på golvet mellan rumsbordet och soffan. När jag kom hem så fick vi henne att sätta sig vid köksbordet istället. Det här är resultatet efter att jag hunnit äta middag.
Sedan så blev det en behövlig dusch.

Den 4 september så var på ett info möte om Milots gård. Vi fick ju i somras information om att det är förhöjda halter av bland annat bly och kvicksilver i marken. Toxikologen informerade om att barnen på förskolan inte kan ha tagit någon skada. Vi vet att från och med den 1 oktober så kommer Moa att få gå på Kymlinge förskola till kommunen har sanerat marken vid förskolan.

Den 6 september så var Moa på barnkalas hos Lekhuset i Bromma. Medan Moa lekte och kalasade så passade jag och Andreas på att handla. 
Moa provar lite ur sin godispåse.
På söndagen så kom Börje och Marie ner och hälsade på. Vi tog bussen till Hagaparken där det var Idrottens dag. Moa började med att prova basket och sedan så åt vi lunch på Fjärilshuset innan Moa provade på bågskytte, segling, Bamsegympa och varpa. Varpa var hon riktigt duktig på. Jag och Moa såg även prins Daniel när han strosade förbi.

I måndags morse så åkte jag till Arlanda för att ta flyget till Skellefteå och Boliden Rönnskär. Här är utsikten från flyget på vägen upp.


Andreas åkte igår till Jönköping för 3D SM i bågskytte. 
Här är uppvärmningen från i morse.


Jag och Moa har roat oss idag. Först så blev det lunch på ett av Moas favoritställen, McDonald's.
Sedan så tog vi bussen till Filmstaden Råsunda.
Moa på bussen till Filmstaden Råsunda.
På Filmstaden så såg vi Krakel Spektakel. Moa vann en biljett till filmen via Paprikaklubben hos ICA. Filmen var bättre än jag trodde att den skulle vara. Moa tyckte om den.



Efter filmen så tog vi bussen tillbaka till Sundbyberg där vi passade på att besöka caféet Princesskonditoriet.

Vi köpte även med oss 2 rosa Macarooner hem samt en Le Vain (bröd) som vi inte hunnit smaka än.


//Åsa 

Inga kommentarer: