tisdag 15 december 2015

Det lider mot jul

Den 21 november så var vi på dop i Gävle. 
Den 24 november så var Moa på simskola.  Själv var jag till Trafikverket och förnyade körkortet på morgonen. 
Den 27 november så blev vi bjudna på middag hos Eva. Moa passade som vanligt på att bada i badkaret. 

På lördagen så var jag, Moa och Eva till Mall of Scandinavia. Moa hade velat klä sig i klänning hela veckan men alla hon hade var för små. Det blev klänningar och strumpbyxor. 






På söndagen så gjorde jag och Moa sockerkaka och adventspyntade.

Den 1 december så var det simskola för Moa. Fick då veta att hon avancerat till Sköldpaddan.
På fredagen så bjöd Eva oss på middag. 
På lördagen så var jag på egen hand till Kista och tittade. 

På tisdagen,  8 december, så var det simskola för Moa. På morgonen så lyckades jag skriva in henne på Sköldpaddan till januari. Alla platser var slut på ca 10 minuter. 
På kvällen så var jag på julfirande med jobbet. 

Den 11 december så var det Lucia firande på förskolan. 


På kvällen så bjöds vi på middag hos Eva. 
På lördagen så åkte jag och Moa till Ica MAXI för att köpa pepparkaksdeg och titta lite.
På söndagen så bakade vi pepparkakor efter frukosten och sedan så klädde vi granen efter lunchen. 
Idag var det sista lektionen på simskolan. Alla barnen fick diplom och sedan så fick de en klubba av Grodan. Det har aldrig gått så fort att bli klar i duschen efter badet. Så nu har Moa tagit den gröna och blå baddaren.

//Åsa 

Inga kommentarer: