fredag 24 maj 2013

Vecka 21, fredag

Förra veckan så var det Förskolan dag den 16 maj. Så som jag först förstod det så gällde det bara Milot men senare så insåg jag att det verkade gälla hela Sundbyberg.
Moa fick bland annat, sjunga ute på gården, grilla korv samt ha disco med popcorn.
På fredag kväll så bjöds vi på middag hos Eva.
 
I lördags, 18 maj, så åkte jag och Moa in till Wasa vaccin och tog Moas andra TBE spruta. Det var lång väntetid den här gången. Efter det så tog vi spårvagnen ut till Galärparken på Djurgården där SOS-Barnbyar och Metro hade ordnat en Familjedag.
 
Moa ville helst inte sitta ned och äta lite medhavd picknick.


Det var mycket roligare att springa runt samt rita vykort till pappa. Vi hann med att lyssna en kort stund på David Lindgren och äta lite glass.

 
Andreas var under dagen och tävlade i Tyresö. Han fick med sig guldet hem.
 
På söndagen så var det Ursviksdagen. Jag och Moa promenerade dit. Det gick mycket fortare än vad jag hade beräknat så det var inte klart när vi kom fram. De höll fortfarande på att ställa fram bänkar framför scenen och förbereda stånden. Moa passade på att plocka lite Maskrosor.
 
Senare så mötte Eva upp oss. Vi tittade lite mer och efter att Moa hade hitta en verktygslåda i plast i ett Loppis stånd så tyckte hon att det var dags att gå hem. På vägen hem så följdes vi åt av ett gäng lådbilar som skulle ha race på vår gata. Efter lite fika så gick vi till lekplatsen. Moa lekte att hon var i skogen och letade efter en skatt.
 
 
Andreas var under dagen och tävlade i Bredäng. Han kom även den här gången på första plats.
 
I måndags, 20 maj, så fick vi våra golv i lägenheten besiktade igen. Golven har sjunkit lite till men det verkar inte som något kommer göras förrän senare. Andreas får återkomma med mer info eftersom han var hemma vid besiktningen.
Idag har vi varit till Eva och blivit bjudna på middag.
Imorgon så ska Andreas till Uppsala och tävla.
Jag och Moa har tänkt åka till Överjärva gård där Moa ska få prova på att rida.
Nu håller jag tummarna för fint väder.
Önskar dig en trevlig helg.
 
//Åsa


Inga kommentarer: