söndag 12 maj 2013

Sommaren har kommit

Enligt SMHI så har sommaren kommit till Stockholm.
De senaste 2 veckorna har gått fort. Kan bero på att båda veckorna har innehållit helgdagar.

Den 30 april så jobbade jag rätt sent men som tur var så hade regnet upphört tills jag kom hem. Vi tog då bussen mot Järvastaden där det skulle vara Valborgsfirande vid Jaktvillan. Eftersom jag undersökt på nätet vart vi skulle så blev jag väldigt fundersam när vi hamnade helt fel. Det blev en lång promenad för att komma fram till kasen och firandet. När vi till slut kom fram så började vi med grillad korv. Sedan så passade Moa på att åka karusell innan det var dags att lyssna på barnkören.


Efter barnkörens sång så tändes elden. Moa tyckte det var spännande. Sedan så promenerade vi hemåt.

På onsdagen, 1 maj, så arbetade jag till lunch. Sedan så mötte Andres och Moa upp mig i stan där vi passade på att äta lunch tillsammans innan vi åkte hem och lekte i parken.

På torsdagen så var jag ut med 2 av tjejerna från Mammamaffian. Vi passade på att dela på en Sumo Sushi på Raw. Väldigt gott med flera nya kombinationer.
 
På fredagen så var vi bjudna på middag hos Eva efter jobbet och förskolan.
På lördagen, 4 maj, så passade vi på att gå till båtparken där vi lekte ett tag samt passade på att äta medhavd fika.
På söndagen så var vi en vända till Maxi. Sedan medan Andres och Moa var ute och lekte så gjorde jag iordning hennes robot låda.
 
 
Den här veckan var rätt kort. Moa var på förskolan till och med onsdag eftermiddag. På kvällen så kom Börje och Marie.
 
I torsdags, 9 maj, så hade jag turen att få vara ledig.
Vi åkte på förmiddagen in till stan och besökte Jensen's Bøfhus där Börje bjöd oss på lunch.
 


Moa passade på att leka i deras lekkök för barn. Det är roligare än att äta. 
 
Sedan så passade vi på att titta på blommande körsbärsträden i Kungsträdgården.
 
 
När vi kom hem så gick jag, Moa och Börje ut och lekte i parken.
 
 
Sedan så var det dags för middags.
 
 
I fredags så jobbade jag.
Efter frukosten så begav sig Börje och Marie norr ut igen.
På fredag kväll så blev vi bjudna på middag hos Eva.
 
Igår så var vi på förmiddagen till lekparken och efter lunch så åkte vi ut till Andreas föräldrar där vi blev bjudna på fika, middag och efterrätt. Moa lekte på uteplatsen.
 
Idag så var vi igen till lekplatsen innan lunch. Efter lunch så tog vi en promenad med vagnen för att Moa skulle somna. Det gjorde hon inte. När vi kom hem så passade jag och Moa istället på att göra en paj som vi sedan åt en bit av tillsammans med Eva medan Andreas var och handlade inför den kommande veckan.
 
//Åsa
 

1 kommentar:

Unknown sa...

Tack för besöket hos Er.
Ha en bra vecka.
Kramar från morfar och Marie