söndag 27 oktober 2013

Korvgrillning, Turbo och invigning av tvärbanan

Tiden flyger iväg och det är mindre än 2 månader till jul.
Förra onsdagen, 16 oktober, så åt jag lunch med en kamrat som jag inte träffat på 17 år. Tänk vad tiden går. 
På torsdagen så var Andreas i stan vid lunchtid så vi passade på att äta lunch tillsammans.
På fredagen, 18 oktober, så kom vinterns första snöflingor. På kvällen så blev vi bjudna på middag hos Eva.
Lördagen den 19 oktober så åkte vi till biblioteket i Sundbyberg och lämnade tillbaka böckerna samt lånade några nya. Vi köpte även en häxhatt till Moa.
Sedan så gick vi bort till Ica Maxi där vi hittade vinterskor till Moa.

Förra söndagen så var vi till Ursviks motionsspår och grillade med mammor från Mammamaffian samt deras familjer. Mer bilder kommer senare.

Den 21 oktober så var jag till KS och lämnade tillbaka blodsockermätaren. Skulle gärna ha en själv men den är lite för dyr. Sköterskan gav mig rådet att ta insulin innan maten för att få bättre koll.

I fredags så blev vi bjudna på middag hos Eva. Upptäckte även att julpyntet har blivit uppsatt inför 1:a advent.

Igår var vi till Kista och såg filmen Turbo i 3D.
Moa tyckte den var rolig.

Nu finns det 2 filmer till hon ser fram emot och det är Frozen som antagligen kommer vid jul samt Draktränaren 2 som verkar komma nästa sommar.
Idag har jag och Moa varit till invigningen av tvärbanan i Sundbyberg.

 


Moa tröttnade på att vänta in första färden med tvärbanan så vi tog istället bussen till Solna där vi passade på att köpa jacka och byxor till Moa så att hon håller sig varm i vinter. Moa hann även med att leka lite.

Nu är det nog dags att sova. Moa väckte mig lite efter kl 6 i morse.

//Åsa


Inga kommentarer: