tisdag 15 oktober 2013

Snart kommer snön

Under förra veckan så bodde Eva hos oss för att Moa skulle slippa att gå längre dagar på förskolan medan Andreas var på 3D VM på Sardinien.
På måndagen, 7 oktober, så ringde Eva till mig vid kl 11 och berättade att Moa hade ramlat och att hon var på väg till förskolan för att hämta henne. Förskoleläraren ville att någon skulle kontrollera om såret behövde limmas eller sys. Eva och Moa åkte till Vårdcentralen. Såret behövde varken limmas eller sys. Eftersom jag inte hörde något så antog jag att allt gått bra. På kvällen när jag kom hem så informerade Moa mig om vad som hänt.
-Ja blåste kull, sa hon.
Resten av veckan flöt på utan skador för någon.
 
I lördags, 12 oktober, så åkte jag Moa och Eva till Kulturcentrum i Hallonbergen där vi såg Clownduon Ducka.
 
 
Moa tyckte det var roligt. Efter det så tog vi bussen till Eva där vi intog eftermiddagsfika innan vi
åkte hem igen. Vi hann även med ett besök i lekparken innan middagen.
 
 
Natten mot söndagen så kom Andreas hem. Han slutade på en 7:de plats i 3D VM.
 

I söndags så tog hela familjen bussen till Fjärilshuset och Haga Ocean där vi tittade på fjärilarna samt hajarna.
 
 
 
 
På vägen hem så var vi in på PrisXtra och handlade lite. Väl hemma så hjälpte jag Moa med hennes
pumpalyckta som hon velat göra hela veckan.

Igår, 14 oktober, så var jag till Endrokinmottagningen på KS där jag fick en sensor fast tejpad på magen. Sensorn skickar signaler om blodsockervärden till en mottagare.
Så nu ska jag kontrolleras en vecka så att vi kan komma fram till hur jag bäst kan sänka mitt Hba1C. Det var godkänt sist men det vore bättre med en sänkning.
Idag har de pratat på radion flera gånger om att årets första snö över Stockholm antagligen kommer på lördag. Får se om meteorologerna har rätt eller inte.
 
//Åsa
 
 

Inga kommentarer: