söndag 19 januari 2014

Redan 5 VAB dagar i år

Vi har redan kommit till den 19:e dagen i år. Tiden går fort.
Den 6 januari jobbade jag medan Andreas och Moa tog hand om varandra.
På tisdagen så lämnade jag Moa på förskolan för Andreas var tvungen att åka tidigt för att hinna till jobbet till kl 7.
Natten mot onsdagen så väckte Moa oss för att hon började blöda näsblod. På onsdagen så var hon hängig så jag och Moa stannade hemma.

På onsdagen var Moa pigg igen så då lämnade jag och Andreas henne på förskolan. Ett GRATTIS i efterskott till Ann.
På fredagen så bjöd Eva oss på middag.

På lördagen så var vi en vända till affären men annars så tog vi det lugnt. Då kom snön också.

På söndagen så åkte vi lite pulka samt passade på att göra snöslott.

 
Sedan så gick vi hem och värmde oss med varm choklad.
Den här veckan blev lite annorlunda.
På måndagen, 13 januari, så var Moa på förskolan medan jag och Andreas jobbade. Natten mot tisdagen så vaknade Moa och klagade på värk i örat. Slutade med att jag och Moa sov på soffan. På tisdag morgon så ringde jag vårdcentralen. Där sa de att jag skulle prova med näsdroppar och Nurofen.

Det gick rätt bra fram till fredagen. På fredagen så klagade Moa på värk i halsen. Jag trodde att det berodde på öroninflammationen. Natten mot lördagen blev tuff. Efter att vi grattat Andreas på morgonen så ringde vi Närakuten. Väl där så fick vi veta att Moa har en lätt öroninflammation på vänster öra samt svällda halsmandlar med vita beläggningar. Vi fick Amimox utskrivet.

Grattis Andreas. Vi får fira dig lite mer när Moa blivit frisk.
 
Idag säger Moa att hon är frisk. Det kan bero på att febern gått ner. Vi var till Coop och handlade lite med Moa sittandes på en kudde i vagnen. Vi passade även på att plocka ner julgranen idag.

Moa kommer att vara hemma hela den kommande veckan eftersom förskolan inte vill ta ansvar för medicinering. Eva har lovat oss att hjälpa till några dagar så att jag och Andreas kan jobba lite.
 
//Åsa

Inga kommentarer: