söndag 2 februari 2014

Frost, årets första biobesök

Den 20 till den 24 januari så var Moa hemma även fast hon inte var dålig. På måndag var jag hemma med Moa. Tisdag till torsdag så var Eva här och hjälpte till och på fredagen så var Andreas hemma.
På lördagen, 25 januari, så hälsade vi på hos Andreas föräldrar. Vi åt årets första semla. Smakade toppen. Tror inte Moa tycker så mycket om semlor. Hon slickade av florsockret och åt lite av grädden.

På söndagen så var vi till Toys R Us för att köpa en prinsessklänning till Moa eftersom hon blivit inbjuden på Prinsesskalas. Innan besöket på Toys R Us så var vi till Pizza Hut och åt lunch.
 
Fick använda våran lott vi fick innan jul.
Det visade sig att vi fick 25% rabatt på notan.

Under den gångna veckan så har Moa varit på förskolan medan jag och Andreas har jobbat. I måndags, 27 ja januari, var jag vid lunchtid till S:t Eriks Ögonsjukhus och gjorde ögonbottenfotografering.
I torsdags så var Andreas och Moa till en av grannarna för ett möte angående våra kalla golv. Själv så hann jag inte hem i tid pga oroligheter på tunnelbanan. Efter att polisen kom så fick alla kliva av tunnelbanan. Som tur var så var det i Sundbyberg så jag sprang upp och tog bussen hem.

I fredags, 31 ja januari, lämnade Andreas Moa hos Eva efter förskolan. Moa hade fått bada i Evas badkar. Sedan så åt de middag tillsammans innan det avslutades med strösselglass. När jag till slut kom dit vid halv åtta så tittade de på Wild kids. Jag fick mig lite middag innan det var dags för mig och Moa att ta bussen hem. Det snöade större delen av dagen.

Igår så åkte vi in till stan där vi började med lunch på TacoBar innan biobesöket. Vi fick äntligen se filmen med snögubben Olaf. De varnade innan att det var en lång film men Moa klarade det galant.

Efter bion så var vi till Din sko och köpte ett par inneskor som Moa kan använda när hon går på fest. Sedan så blev det besök på BR i väntan på att Andreas kamrat Kenta skulle dyka upp. Middag intog vi sedan på The Public i Sundbyberg innan det var dags att åka hem.
 
När vi kom hem så provade Moa skorna vi köpt. Den ena gick sönder efter ca 5 minuter så idag ska vi åka och byta ut dem.
Så idag blir det ett besök i Solna.
Hoppas du har haft en trevlig helg.
 
//Åsa

Inga kommentarer: