tisdag 24 november 2009

Vecka 48, Tisdag

I fredags åkte vi hemifrån vid kl 10. Planet skulle lyfta från Arlanda kl 13:15. Det var bara ca 10 minuter försenat. Det var tyvärr rätt många högljudda barn med så det blev inte så mycket sömn på vägen. Vi landade kl 06:13, lokal tid (00:13 i Sverige). Vår guide som tog oss till hotellet informerade oss om att vi borde vara vaken minst 14 timmar för att inte få jetlag. Vi var även ner till stranden och tog oss ett dopp. Det kändes rätt kallt, det var varmare i april. Vi åt middag på Kata seafood. Vi höll oss vakna till kl 21 (kl 15 svensk tid), men då var vi väldigt trötta. Under lördagen regnade det en hel del. Det blev lite kallt på kvällen.
I söndags var vi på välkomstmöte med Fritidsresor och efter det gick vi ner på stranden. I söndags var det varmare i vattnet. Åsa fick använda sin mask och snorkel för första gången. Det gick rätt bra. Hon måste bara komma ihåg att man inte får le under vatten.
Vi passa på och äta lite mat på stranden också på Kata seafood igen. Det var rätt molnigt så vid kl 17 gav vi upp och gick tillbaka till hotellet. Senare på kvällen passade vi på att boka en utflykt, Tropiska pärlor, den 1 december. Då kommer vi att få åka båt mellan flera öar och snorkla på flera olika platser. Sedan var vi till restaurang Capannina och åt god pizza.
Igår var vi ner till stranden och sola och bada, samt lite snorkling. Lunch intog vi på vårat stamställe. Sedan så badade vi lite mer. Andreas var i vattnet lite längre än Åsa eftersom hon började frysa. När vi kom tillbaka till hotellet så badade vi i poolen. Sedan blev det en långpromenad för att ta oss till Red Chair där vi åt middag. Bra litet matställe med god mat och billiga priser.