söndag 13 december 2009

Vecka 50, söndag

I fredags åkte vi på morgon till marknaden för Åsa behövde köpa med sig lite Paneng, vit soja och Pandanus löv hem. Visade Andreas lite olika saker på marknaden, det är dit många åker för att köpa frukost och kött, fisk och grönsaker. Resten av dagen spenderade Åsa på stranden med Andreas åkte runt och tittade efter en kamera, som han gärna ville ha. På kvällen fick vi båda pedikyr och manikyr. Åsa fick även Art nails, lackering med blommor. Till middag åt vi kött fondue. Sedan var det bra att gå tillbaka till hotellet och packa.
I lördags morse, 05:45 (23:45 svensk tid), gick vi upp och packade ihop det sista. Vid kl 06:30 hämtades vi vid hotellet och blev körda till flygplatsen. Som tur var så fick vi lite frukost med oss från hotellet. Den fick vi tid att äta upp på flygplatsen eftersom vi fick vänta i ca 1 timme innan incheckningen öppnade. Planet gick från Phuket kl 11:10 (05:10 svensk tid). 11 timmar och 45 minuter senare så var vi på Arlanda. När vi kom hem så hade vi turen att bli bjudna på middag av Eva. Det blev en rätt tidig kväll. Vi lade oss vid kl 22.
Idag, Lucia, kommer vi bara tvätta och handla lite mat. Kylskåpet är väldigt tomt just nu.