torsdag 19 september 2013

Hösten är här

Nu har hösten börjat smyga sig på. Det är kallare och tråkigare än tidigare. Vilken dag som helst så kommer löven på träden att börja gulna. Förra veckan så var det varmare.
I torsdags, 12 september, så var jag och Andreas på seminarium för småbarnsföräldrar på ABF. Det handlade om hur man ska kommunicera med sitt barn för att nå fram. Vi fick lite tips och idéer. Under tiden så var Moa hemma med Eva som ställde upp som sällskap.
I fredags så bjöd mamma Eva oss på middag hemma hos oss. I närheten av kl 20 så kom Börje fram till oss.
I lördags så tog jag, Moa och Börje bussen bort mot Överjärva Gård.

Vi började med att fika lite i väntan på att ponnyridningen skulle börja.
 
 Moa fick den här gången rida den långa turen.


Efter ridturen så åt vi våra medhavda smörgåsar och sedan en varsin glass.
 På vägen hem så köpte vi äpplen och vaniljsås så vi kunde göra äppelpaj när vi kom hem. Andreas var hemma med sin förkylning. Sedan så var vi en vända till lekparken.


På söndag förmiddag så gick Moa, jag och Börje till lekparken där vi lekte fram till lunch.
 

Efter lunchen så påbörjade Börje resan hemåt. Vi tog det lugnt inne ett tag. Moa och jag gick sen till lekparken.

I måndags, 16 september, så var Andreas och Moa till Mira för sjukgymnast på morgonen. Moa tycket det är roligt så fick hon välja så skulle hon säkert vilja åka dit flera gånger i veckan.

I tisdags kväll så passade jag på att gå en kurs i formglas,
 det är ett nytt material som är som en lera men efter bränning blir glas. På bilden är mina alster innan bränning.

Igår så var jag och Andreas på föräldramöte på förskolan. Under tiden så hade Moa sällskap av Eva.
Idag har vi haft besök av Fastighetsbyrån som gjorde en värdering av lägenheten samt lämnade information om vad vi ska tänka på om vi tänker sälja lägenheten.
Det har vi inga planer på att göra än.
 
//Åsa

Inga kommentarer: