onsdag 11 september 2013

Skogen och Grönan i höst värmen

Som alltid så går tiden alldeles för fort. Förra veckan så var Moa på förskolan som vanligt även fast hon var lite förkyld. Även jag har harklat en del. Den 4 september så var jag på kvällen på ett VIP event för H&Ms höst collection.
 
 
 
På torsdagen så hälsade Eva på oss eftersom hon skulle åka bort under helgen. Jag passade även på att fotografera Obamas bil när den åkte mot Arlanda.

Lördagen startade med dimma men det sprack upp fram mot 10 då det var dags för "Naturvandring, musik och sagor". Hela familjen följde med ut i skogen. Vi fick lära oss en del om Älgört. Bra att göra "saft" av.  Andreas vek sedan av för att ta sig in till stan för att träffa Peter.
 
Jag och Moa fortsatte på promenaden.
 
 
Efter sagostunden så fick vi äntligen äta matsäcken och sedan leka lite i skogen.
 
 
 Det slutade med att jag fick bära Moa hela vägen ut ur skogen. Efter det så gungade vi lite i lekparken innan vi gick hem och gjorde äppelpaj. Vi hann med att leka lite till ute innan middagen.  

Älgört och tistel
I söndags, 8 september, så åkte vi först till Gamla stan där vi åt lunch på Tacobar innan vi tog Djurgårdsfärjan till Gröna Lund. Vi passade på att använda upp åkbiljetterna vi hade kvar sedan förra besöket.

 
 
 
 
 
 

Bild tagen av Anne Tollerud.
 
 
 
 
 Moa vill gärna åka dit igen men vi har sagt att hon får vänta till nästa år.
 
//Åsa
 

Inga kommentarer: