lördag 21 december 2013

Närmar oss jul

De senaste veckorna har passerat med rasande fart.
Den 7 december så var hela familjen till Eva. Jag och Andreas passade på att gå igenom en del kartonger i förrådet. Sedan så tog vi med oss Eva hem till oss. Vi stannade till vid Thai vagnen på vägen.
Den 8 december så var vi till Signalfabriken där vi åt lunch och träffade tomten.

Moa fick en liten nalle av tomten. Vi var även till bibliotek och lämnade tillbaka böckerna samt lånade några nya.
Andreas och Moa öppnar dagens lucka.

Den 12 december så var det Cowboy julfest på jobbet. Nästan all hade klätt upp, ner, sig.

På morgonen den 13 december så var vi till förskolan Milot på Luciafirande.
Pga fotoförbud så finns inga bilder på Luciatåget. På kvällen så bjöd vi Eva på middag hos oss. 

Lördagenr den 14 december så åkte vi in till stan.

Vi började med lunch på Pizza Hut och sedan ett besök hos BR i Gallerian. Sedan så tittade vi på NK:s julskyltning innan vi tog Saltsjöbanan till Andreas föräldrar. Där blev vi bjudna på middag. Innan middagen så kom jag på att jag glömt Moas Kurio på Pizza Hut. Vi hade ett litet missöde med ett spillt juiceglas så jag och Moa var in på toaletten och bytte alla Moas kläder. För att få ur kläderna ur väskan så var jag tvungen att först plocka ur Kurion. Så jag ringde Pizza Hut och som tur var hade de Kurion kvar. Så på vägen hem efter den goda middagen och trevliga kvällen så var jag in på Pizza Hut och hämtade Kurion. Ibland har man tur som tur är.

På söndagen så blev det lugnare. På eftermiddagen så var vi till Coop och handlade inför veckan.
Under veckan så var Andreas och Moa en vända till Coop. Där såg de en rosa tårta med strössel, så en sådan vill Moa göra. Vi har inte en aning om vad tårtan smakar eller innehåller. I fredags så blev vi bjudna på middag hos Eva.
Idag har vi varit till Maxi och handlat inför veckan.
Fika innan matinköpet.

Planerna för morgondagen är att baka pepparkakor och lussekatter, griljera skinkan samt klä granen. Får se vad vi hinner med.

//Åsa

Inga kommentarer: