lördag 26 juli 2014

Bad och glass

Igår var jag och Moa tillsammans med Eva till Svedenbadet. Den tid som inte spenderades i poolen försökte jag hålla mig i skuggan under parasollet. Det var riktigt varmt igår. 

Idag så åkte Andreas in till stan och mötte upp Peter. Jag och Moa passade på att prova glass i stan. Vi började med Kungsholmens Glassfabrik.
 
 
Moa provade jordgubbssorbe medan jag provade mango och kokos. Tror inte Moa tyckte sorben var så god eftersom hon lämnade det mesta av glassen.
Sedan så åkte vi både buss och tunnelbanan till Stockholms Glasshus.
 
Jag misstänker att Moa var mätt eftersom hon inte heller nu åt så mycket glass även fast hon sa att vaniljglassen var jätte god. 
Vi tog sedan pendeln till Sumpan där vi tittade lite på Åhléns. Vi fick med oss en barnpool hem. Jag blåste rätt länge innan den fick formen som en pool. Har inte en aning om hur många hinkar vatten jag hittills fyllt den med men Moa har iallafall hunnit plaska lite. Även jag blötte mig snabbt även fast den bara är fylld till en tredjedel. 

//Åsa 

Inga kommentarer: